Domki na zgłoszenie – budowa, zalety i koszty

Domki na zgłoszenie to obiekty, które w Polsce stają się coraz popularniejsze. Swoją popularność zyskały dzięki temu, że ich wykonanie zajmuje bardzo mało czasu, można je przestawiać z miejsca na miejsce, a także mogą być użytkowane całorocznie. Sprawdź, co jeszcze warto wiedzieć o domkach modułowych.

Domki na zgłoszenie i ich krótka charakterystyka

Domki modułowe, to obiekty niewymagające pozwolenia na budowę. Wystarczy pozwolenie, co przyśpiesza formalności związane z postawieniem domu. Stawanie tych obiektów nie wymaga obecności kierownika budowy. Inwestycja ta budzi podziw również ze względu na cenę, która jest znacznie niższa, niż wypadałoby to w przypadku postawienia murowanego domu.

Nie możesz w nich zamieszkać! – najczęściej wymieniana wada domków budowanych na zgłoszenie

Niezbędnym dokumnetem jest projekt budowy domku. domki te ograniczają rozbudowę do 35 metrów kwadratowych. Jednak wiele osób decyduje się na łączenie modułów. Za granicą powstają osiedla z domkami modułowymi. Możliwość ich całorocznego zamieszkiwania jest znacząca dla wielu.

Domki te budowane są nie tylko w celach mieszkalnych. Domki bez pozwolenia na budowę to świetna alternatywa budowy biura czy budki z jedzeniem.

Domki na zgłoszenie

Domki modułowe i koszt ich postawienia

Cena budowy jest zależna od tego, jakiego efektu końcowego oczekujemy. Czy wystarczy nam prowizoryczny wizerunek małej, leśnej chatki letniskowej – a może marzy nam się podstawowy domek z wyposażeniem i zabudowaną altanką? Wszystko to ustalane jest na samym początku – w fazie projektowania. Cena graniczy w wysokości 40 – 70 tys. złotych. Trzeba pamiętać, że w cenę budowy wliczona jest również instalacja pełnego białego montażu (umywalki, prysznica z brodzikiem, wanny) i stałej zabudowy meblowej.

Domki modułowe zyskują na popularności. Ich projektowaniem i stawianiem zajmuje się coraz więcej firm. Warto, aby przed skorzystaniem z usług danej firmy, sprawdzić opinie klientów, którzy wcześniej korzystali z usług danego przedsiębiorstwa.